גפני: "לא אחדש את הדיון על חוק דירה שלישית"

איתי גדסי No Comments on גפני: "לא אחדש את הדיון על חוק דירה שלישית"

אף שאושר נמשכים הוויכוחים על מס דירה שלישית • יו"ר ועדת הכספים, ח"כ גפני: "אני לא אחדש את הדיון בחוק. אם רוצה בכך יו"ר הכנסת שיימנה לי מחליף לדיון בחוק" • האופוזיציה הודיעה שתעתור לבג"צ נגד החוק

צילום: Flash 90
15:15
30.04.24
ידידיה מאיר No Comments on להמשיך למרות האכזבה: אמא מאיר על היום ש'בין לבין'

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אף שחוק ריבוי דירות (מיסוי דירה שלישית) אושר לפנות בוקר בשישי האחרון, הוויכוחים עליו עדיין ניטשים בוועדת הכספים. עם פתיחת הדיון הבוקר, היו חילופי דברים קשים בין חברי הכנסת בנושא. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), הודיע הבוקר (א') בדיון בוועדה, כי "אין בכוונתו לחדש את הדיון. אם רוצה בכך יו"ר הכנסת שיימנה לי מחליף לקיום הדיון הזה".

גפני הלין על-כך שהפנייה אליו בנושא היתה במכתב ששלח אליו היועץ המשפטי לכנסת במוצאי שבת, כמעט שתי יממות מאז החל הדיון בחוק בחמישי בלילה. גפני עוד: "לא היתה הפתעה בעניין, ועדת הכספים קיימה דיון עקרוני על החוק והדעות השונות של חברי הכנסת ושל הלשכות המקצועיות נשמעו, כולם ידעו שהנושא על סדר היום ויכלו להשתתף בדיון. שר האוצר דיבר איתי באריכות בנושא ונעתרתי לבקשתו. עמדתה של היועצת המשפטית לוועדה היתה ידועה לי. האופוזיציה עזבה במחאה אך בכל מקרה התקיים כאן דיון יסודי לאורך שעות ארוכות והוכנסו בחוק שינויים משמעותיים ששינו אותו באופן דרמטי. לו היו יו"ר הכנסת או היועץ המשפטי לכנסת פונים אליי בחמישי בלילה ואוסרים עליי לקיים את הדיון, הייתי עוצר את הדיון, אבל עתה, משהחוק נדון ואושר אין לי כוונה לחדש את הדיון עליו. אם דבק יו"ר הכנסת בעמדתו שיש לקיים דיון מחודש, אזי שיימצא לי מחליף לקיום הדיון הזה".

גפני: "איפה היה היועץ המשפטי לכנסת בחמישי בלילה? אני לא הולך לפתוח מחדש את הדיון בחוק נקודה, אבל אכבד החלטה שמישהו אחר יעשה זאת במקומי. מעבר לכך, על מה נחדש את הדיון? על החוק לאחר ששונה? על הנוסח שהראשון שהיה בקריאה ראשונה?".

ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) לגפני: "אני ביקשתי ממך לזמן את היועץ המשפטי לכנסת בזמן אמת ואז היה נחסך מאיתנו כל הסיפור הזה. רמסתם אותנו ביום חמישי. נעתור לבג"צ נגד החוק הזה".

ח"כ מיקי לוי (יש עתיד): "הגיבורה האמיתית בכל הסיפור הזה היא היועצת המשפטית לוועדה שהיתה אמיצה דיה להתנגד לתהליך הלא ראוי הזה".

ח"כ רחל עזריה (כולנו): "מדהימה הצביעות כאן והאיפה ואיפה הנוהגים לגבי החוקים השונים בחוק ההסדרים. הטענה שהלשכות לא ידעו תמוהה. הם ידעו שזה על סדר היום. לא ניתן לנהוג באיפה ואיפה יום קודם ישבו פה לאורך הלילה עד השעות המאוחרות ראש עיריית ירושלים וראש עיריית באר-שבע, אז גם הם יכלו. אם רוצים לבטל את חוק ההסדרים בבקשה בואו נדון. עכשיו לשלוח מכתב ולבקש לבטל זה, זה לא מכבד לא את יו"ר הוועדה ולא את הוועדה. אני מבינה שיש הרבה לחצים על החוק הזה, כי יש הרבה מאוד אנשים חזקים שיש להם מה להפסיד וכולנו יודעים איזה לחצים הופעלו בחודשים האחרונים וזה לא מכבד את הכנסת שהלחצים האלה מופנים באמצעות היועץ המשפטי לכנסת".

עזריה הטיחה בנציגי סיעות המחנה הציוני ויש עתיד: "מפלגת המחנה הציוני החברתית מתנגדת לחוק כזה ויש עתיד שהלכה לבחירות על חוק דומה, עכשיו מתנגדת לחוק כזה!".

ח"כ מיקי לוי קרא לעבר ח"כ עזריה: "המעודדת של כחלון". עזריה הביעה תרעומת קשה נגד הדברים ואמרה, כי "זו הפעם השנייה שח"כ מיש עתיד קורא כך ומזלזל בחברות כנסת, קדם לו ח"כ מאיר כהן (יש עתיד). זה כנראה דף המסרים של מפלגת יש עתיד. אני מוחה בתוקף על האמירה ודורשת התנצלות של לוי". גפני פנה אליה והציע לפנות בעניין לוועדת האתיקה.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היודי): "אל תחדשו את החוק, מפציר בכם, נעביר את החוק בצורה הקלוקלת שעבר, ונפיל את החוק בבג"צ. כחלון אומר שיהיו בחירות אם לא יעבור".

ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני): "האבסורד, שיושבים כאן כל החכים הנכבדים, כולל הייעוץ המשפטי לוועדה, לכנסת וגם לממשלה, וכולם מתנגדים לאופן שבו מתקיים חוק ההסדרים מדי שנה, בהליך הפיקוח שהכנסת אמונה עליו, והליך החקיקה, שליטה בלתי נתפסת של הממשלה בכנסת, לא מאפשר לוועדה ולשאר הוועדות לקיים הליך ראוי לגביו. גם על התקציב עוד קיצוץ רוחבי בשירותים הרוחביים ואנחנו נקיים דיון בתקציב, כשהאוצר כבר הודה שהתקציב שהביא לקריאה ראשונה אינו האמיתי".

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (הליכוד) השיב לחברי הכנסת: "נהגנו כפי שנוהגים מאז ומתמיד בחוק ההסדרים, התקיים דיון ואף אם זו לא הדרך האידיאלית, אין זה שונה מכל חוק אחר בחוק ההסדרים ומכל מה שנעשה כאן בכנסת בהקשר הזה כבר שנים. לכן מגבה את החלטת יו"ר ועדת הכספים גפני, שלא לפתוח את הדיון הזה מחדש".

יו"ר ועדת הכספים גפני, שב ואמר כי "הוא לא יחדש את הדיון בחוק" וקטע את הוויכוחים לצורך תחילת העבודה על הנושאים שעל סדר היום, כולל דיון והצבעות על תקציב המדינה לשנים 2017-2018.



0 תגובות